نکات مهم برای قوی تر شدن سیستم کولر خودرو

۱۷ بازديد

نکات مهم برای قوی تر شدن سیستم کولر خودرو

در این مقاله قصد داریم در مورد سیستم کولر و نگهداری از آن اطلاعاتی را برای شما شرح دهیم و بهتر است بدانید که کولر اهمیت بسیار بالایی در خودرو ها دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما در مورد این موارد توضیح دهیم.

  • زمانی که در داخل خودرو می نشینید، بلافاصله نباید اقدام به روشن کردن کولر خودرو بکنید، بلکه باید پنجره های خودرو را باز کنید تا کابین خودرو هوای متعادلی را بدست بیاورد و در قدم بعدی برای روشن کردن کولر اقدام کنید. دلیل این کار این است که هوای گرمی که در تابستان وجود دارد منجر به ورود گاز بنزین به داخل خودرو می شود و دقت داشته باشید که این گاز خطرناک و سمی است و آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه دارد و با باز کردن پنجره از بروز این مشکل جلوگیری می کنید.
  • تا جایی که می توانید خودرو خود را در فضایی قرار دهید که سرپوشیده باشد و اگر این موقعیت را ندارید ماشین را در سایه پارک و نگهداری کنید تا کابین خودرو گرمای بیش از حدی را تجربه نکند.
  • بهترین کاری که باید انجام دهید این است که زمانی که دور موتور و سرعت آن پایین است اقدام به روشن کردن کولر خودرو بکنید و زمانی که روشن کردین، شروع به افزایش سرعت فن بکنید تا با این کار شما هوای گرمی که در لوله های تهویه وجود دارد، خارج شود.
  • همچنین شما باید در هوای آلوده و زمانی که در تونلی قرار دارید، اقدام به فعال نمودن دکمه گردش داخلی خودرو کنید، این کار باعث می شود که دمای هوای داخل خودرو به سرعت کاهش یابد.
  • توجه داشته باشید که اگر در سربالایی ها و ترافیک های سنگین و شدید از از کولر خودرو استفاده های طولانی مدت داشته باشید، به خودرو و موتور آن بیشترین فشار را وارد می کنید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در یک بازه زمانی مشخص و منظم کولر خودرو را برای چند دقیقه ای خاموش کنید و مجدد اقدام به روشن کردن آن کنید، همچنین در این زمان شما می توانید درجه کولر را برای مدتی کم کنید.
  • پیش از این که فصل های گرم سال آغاز شوند، بهتر است کولر خودرو را چک و سرویس کنید و همچنین از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.
  • از دیگر نکات میتوان به این مورد اشاره کرد که همواره و در فاصله زمانی های معین باید آب رادیاتور را چک کنید و دلیل این کار این است که ممکن است باعث شود موتور خودرو گرمای شدیدی را تجربه کنید و باعث شود که خنک سازی کولر خودرو به درستی صورت نگیرد.
  • نکته دیگر این است که از دنده سنگین هنگامی که سرعت پایین است استفاده کنید. این مورد علاوه بر این که باعث می شود خنک سازی بیشتر صورت بگیرد، همچنین باعث می شود به سایر تجهیزات صدمه ای وارد نشود و تجهیزات سالم بمانند.
  • تعدادی از مردم بر این باورند که مصرف سوخت با روشن نگه داشتن کولر با سرعت بالایی افزایش می یابد و توجه داشته باشید که این باور کاملا غلط است ولی در این مان شما بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که فشار به خودرو خود وارد نکنید هنگامی که کولر خودرو روشن است و از این طریق شما میتوانید کنترلی را روی مصرف سوخت ماشین خود داشته باشید.
  • در مواقعی هم ممکن است کمپرسور دچار ایراد و خرابی شود که شما در این زمان باید اقدام به تعویض آن کنید و می توانید پیش از خرید و تعویض این قطعه با متخصصی ای سی خودرو در خصوص قیمت کمپرسور پراید اطلاعاتی را کسب کنید و بعد از مشورت اقدام به خرید کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.