شش دلیل اصلی خرابی کمپرسور خودرو

۱۴ بازديد

فصل تابستان، فصلی بی رحمانه گرم است! رطوبت و گرما می تواند بسیار زیاد باشد، و اگر کمپرسور سیستم تهویه خودرو شما در چنین شرایطی از کار بیفتد، می تواند تابستان را بسیار کمتر قابل تحمل کند. کمپرسور سیستم تهویه خودرو یکی از مهمترین اجزای سیستم تهویه مطبوع خودرو است. بنابراین اگر خراب شود، کل سیستم کار نخواهد کرد. آنگاه شما باید کمپرسور اصل خودروی خود را دور انداخته و کمپرسوری جدید خریداری کنید.

 خرید کمپرسور کولر پژو 206 که یکی از پرترددترین خودروها در خیابان های کشور است، مشکلی است که بسیاری از رانندگان با آن مواجه هستند. پس بهتر از با رسیدگی و تعمیر به موقع کمپرسور، خود را از درگیر شدن با این مشکل رها کنید. کارشناسان ما در ای سی خودرو با تهیه این مطلب، شش دلیل اصلی خرابی کمپرسور خودرو را به شما معرفی خواهند کرد.

پایین بودن سطح مبرد

سیستم تهویه خودرو برای عملکرد صحیح به مقدار خاصی از مبرد نیاز دارد. اگر سطح خیلی پایین باشد، می تواند باعث از کار افتادن زودهنگام کمپرسور شود. ممکن است کمپرسور به دلیل سطح پایین مبرد یا هوا در سیستم از کار بیافتد که باعث اصطکاک داخل کمپرسور می شود.

کندانسور کثیف

اگر کندانسور کثیف باشد، از خنک شدن مناسب سیستم تهویه خودرو جلوگیری می کند. کثیفی و آلودگی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور و از کار افتادن آن شود. بهترین راه برای تمیز نگه داشتن کندانسور این است که مرتبا آن را با یک برس نرم جاروبرقی تمیز کنید.

گرفتگی بوبین اواپراتور

اواپراتور به مرور زمان مسدود می شود و باید توسط مکانیک ماهر تمیز شود. اگر تمیز نشود، کمپرسور سخت تر از حد لازم کار می کند و ممکن است بیش از حد گرم شود.

سنسورهای فشار معیوب

سنسورهای فشار مختلف در سیستم تهویه خودرو سطوح پایین یا زیاد مبرد را تشخیص می دهند. اگر از کار بیافتند، می توانند باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور و از کار افتادن پیش از موعد شوند.

عدم روغن کاری

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کمپرسور شما از کار بیافتد، عدم روانکاری است. کمپرسور برای عملکرد روان و جلوگیری از آسیب به روغن نیاز دارد. این می تواند ناشی از سطوح پایین مبرد یا هوا در سیستم باشد که باعث اصطکاک داخل کمپرسور می شود.

کمپرسور قدیمی

آخرین دلیل خرابی کمپرسور سیستم تهویه خودرو شما به دلیل قدیمی بودن آن، است. عمر متوسط یک کمپرسور کولر پژو 206، 10 سال است. کمپرسور قلب سیستم تهویه هوا خودرو شما است، بنابراین قطعات متحرک زیادی دارد که اغلب در زمان مقرر آسیب می بینند. کمپرسور جدید پژو 206 طرح ساندن چینی، گزینه ای ایده آل برای جایگزینی کمپرسور اصلی سیستم تهویه خودروی شما می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید کمپرسور کولر پژو 206 می توانید از مدل های مختلف آن در سایت ای سی خودرو دیدن فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.