3 راه برای بازیابی تصاویر حذف شده دوربین مدار بسته

۱۸ بازديد

وجود حداقل یک دوربین مداربسته برای اطمینان از امنیت ساختمان یا انجام فعالیت های نظارتی در یک مکان، تقریبا به ضرورت تبدیل شده است. از خانه ها گرفته تا مغازه ها و حتی علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان، نظارت دوربین مداربسته در همه جا وجود دارد.

با نصب سیستم ‌های مداربسته بی‌ سیم، نظارت و ضبط تمام فعالیت‌ های جاری آسان ‌تر می‌شود و همچنین می ‌توان آنها را در آینده در صورت لزوم ذخیره کرد و به آنها دسترسی داشت. اما اگر قسمت مهمی از تصاویر را به دلیل هر اتفاق غیرقابل پیش بینی از دست بدهید، چه اتفاقی می افتد؟ آیا در چنین مواقعی امکان بازیابی ویدیوی حذف شده وجود دارد؟

خوشبختانه پاسخ مثبت است! شما می توانید از چندین روش برای بازیابی هرگونه ویدیوی نظارتی دوربین مداربسته گم شده، بازنویسی شده یا حذف شده استفاده کنید. اما قبل از آن، بهتر است ابتدا با دلایلی که ممکن است در وهله اول باعث حذف شدن تصاویر دوربین مداربسته شوند، آشنا شویم.

علت حذف تصاویر دوربین مداربسته چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث حذف تصاویر دوربین مداربسته شوند. به عنوان مثال، تصاویر قدیمی ممکن است پس از یک ماه به طور پیشفرض با داده های تازه بازنویسی شوند. همچنین ممکن است به ظرفیت ذخیره سازی دوربین مدا بسته بستگی داشته باشد، کمبود فضا می تواند منجر به حذف داده های قدیمی شود. یا شاید فردی به طور تصادفی یا عمدی، ممکن است تصاویر ثبت شده را حذف کند.

علاوه بر این، ممکن است به هر یک از دلایل زیر، تصاویر دوربین مداربسته خود را نیز از دست بدهید.

  • خرابی DVR یا هارد دیسک
  • آسیب آتش ‌سوزی یا آب
  • کارت های SD خراب یا آسیب دیده
  • حملات ویروس یا بدافزار

چگونه می توان فیلم دوربین مدار بسته حذف شده را بازیابی کرد؟

حال که دلایل حذف تصاویر دوربین مداربسته را می دانید، وقت یادگیری روش های بازیابی آنها فرارسیده است. در ادامه سه روش موثر وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

  • بازیابی از طریق فایل پشتیبانی

اگر یک سیستم ذخیره سازی پشتیبان برای دوربین مداربسته خود تنظیم کرده اید، بازگرداندن فایل های حذف شده چندان دشوار نخواهد بود. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر می توانید فیلم مورد نیاز را بازگردانید.

  • پوشه پشتیبان فیلم دوربین مدار بسته را پیدا کرده و آن را باز کنید.
  • فایل های پاک شده را جستجو کنید و آنها را به دیسک ذخیره سازی اصلی یا کارت SD منتقل کنید.

اکثر تولیدکنندگان مطرح سیستم های امنیتی و نظارتی همچون داهوا، از نرم افزارهای مخصوص به خود استفاده می کنند. این امر به بازیابی راحت تر و سریع تر تصاویر حذف شده، کمک فراوانی می کند.

  • استفاده از نرم افزارهای بازیابی

در صورتی که سیستم پشتیبان ندارید، باید از نرم افزار بازیابی اطلاعات شخص ثالث برای بازیابی فایل های حذف شده یا آسیب دیده خود استفاده کنید. برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده ها و امنیت دستگاه، بهتر است از نرم افزارهای معتبر برای این کار استفاده کنید.

  • بازیابی تصاویر با استفاده از CMD

همچنین امکان بازیابی تصاویر دوربین مداربسته حذف شده با استفاده از دستور فرمان یا CMD وجود دارد. اما برای استفاده از این روش باید از برخی نکات آگاهی پیدا کنید.

  • روش Command Prompt برای افراد حرفه ای با دانش عمیق فنی مناسب است. کاربران بی تجربه باید از استفاده از آن خودداری کنند.
  • بازیابی فایل های پاک شده برای همیشه می تواند یک فرآیند دشوار باشد. اگر مهارت لازم را نداشته باشید، احتمال خراب شدن یا از بین رفتن دائمی داده ها زیاد است.
  • شانس بازیابی یک فایل آلوده به ویروس و باگ، بسیار کم است.

به طور خلاصه، چندین روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید تصاویر دوربین مدار بسته حذف شده را بازیابی کنید. این می تواند از روش های ساده مانند بازیابی فایل ها از پوشه پشتیبان گرفته تا روش های پیچیده تر مانند استفاده از Command Prompt متغیر باشد. اما اگر با اصول تکنولوژی آشنا نیستید، بهتر است از تلاش برای بازیابی تصاویر دوربین مدار بسته حذف شده توسط خودتان اجتناب کنید. در عوض، می‌ توانید از یک متخصص برای انجام این کار از طرف شما استفاده کنید تا احتمال خرابی یا از بین رفتن داده ‌ها را به حداقل برسانید.

دوربین مارکت می تواند علاوه بر راهنمایی در بهترین روش نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، در انتخاب مناسب ترین سیستم نظارتی همانند انواع پکیج داهوا نیز به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان دوربین مارکت در تماس باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.